رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد بمناسبت بزرگداشت روز بهورز، خدمات‌رساني در مجموعه روستاها را بزرگترين حسن سيستم بهورز ذكر كرد و گفت: سطح اول خدمات‌رساني سيستم ارائه خدمات بهداشتي كشور ‌در امر پيشگيري از بيماري‌ها و آموزش بهداشت، در سيستمي تحت عنوان سيستم بهورز تعريف شده است.

دكتر سيدجليل ميرمحمدي در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا - منطقه يزد، با اشاره به جاي گرفتن برنامه سيستم بهورز در دستور كار امسال وزارت بهداشت و درمان كشور، اظهار داشت: گسترش خدمات رساني بهورزان در سطوح اول مراقبت بهداشتي در تمام روستاهاي كشور آن چنان موفق عمل كرده است، كه اكثر كشورهاي در حال توسعه از اين برنامه الگوبرداري نموده و در حال حاضر از اين سيستم بهره مي‌برند.

وي خاطرنشان كرد: بهورزان افرادي هستند كه آموزش‌هاي اوليه را در مجموعه آموزشگاه‌هاي بهورزي به صورت شبانه‌روزي كسب مي‌نمايند و پس از توانمندسازي به منظور ارائه خدمات سلامتي در خانه بهداشت روستاها استقرار مي‌يابند.

دكتر ميرمحمدي متذكر گرديد: سيستم بهورز با كسب اطلاعات در خصوص بيماري‌هاي واگير و غير واگير در مجموعه روستاها مي‌توانند از همه‌گيرشدن بيماري‌ها پيشگيري كنند.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي يزد در پايان ضمن اشاره به فعاليت 700 بهورز در استان يزد، بيان داشت: دانشگاه علوم پزشكي يزد در نظر دارد كه بهورزان را به صورت دو زوج و براي مدت زمان طولاني در روستاها مستقرر نمايد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا